2009-10-14

Blondinen goes genväg igen

Var ute med blondinen idag igen. Hon som inte kan läsa kartan och är allmänt förvirrad. Idag pratade hon på väg ut i bilen att hon visste en riktigt bra genväg som gick jättesnabbt om det var rusningstrafik. Vilket det var. Jag frågade om hon verkligen VISSTE vägen. Japp det gjorde hon. På riktigt. Så vi åkte den. Trodde hon. När vi hade Bromma flygplats på höger sida brevid bilen anar hon oråd.

Blondinen: Ligger Solna på höger sida av bilen nu?
Jag: Öhhhhh... Nääääääää...
Blondinen: Jaha då är det här en annan väg.
Jag: Jaha.....
Blondinen: Jag trodde det här var den här vägen. Det liknar den.
Jag: Jaha... Och här kommer bilköerna.
Blondinen: Men alltså jag trodde jag visste var vi var.

Sedan satte jag plattan i mattan  och drog om alla bilar i en taxifil för klockan var efter 18 och då fick man åka där men det fattade inte de andra små bilister...
Sååååååååååå komihåglapp till nästa gång jag åker ut med blondinen: INTE LYSSNA PÅ HENNE NO MATTER FUCKING WHAT!!!!!!!!!!!

8 kommentarer:

Sus sa...

Och säg åt den däringa Ockelbobon att han ska laga mat åt sig.
Inte ihopgleggad korvstrogge.
(men shit vad gott det kan vara!!)

Sus sa...

Åt DIG menar jag!!
Åt sig kan han köpa en korre på OK

Anonym sa...

Hahahhaha!!!!!!
//Kiki

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

hej hamna här via sus....=)

Sarah sa...

Hahaha!! Jag HOPPAS verkligen inte att det har med hårfärgen att göra...Kraaam

Ullis sa...

Hon lär sig aldrig! Visste du inte det? Hihihi!

Z sa...

SARAH: JAg tror inte det handlar om hårfärgen... Men jag är lite osäker(svarthårig som jag är...);-)
Ullis. NU vet jag det.... Åkte förbi ditt hus och din bil två gånger i dag! Och jag kom på i går att du fortfarande inte fått din present!!!!!

Z sa...

Oroshjärta: Du är SÅ välkommen hit!