2009-08-27

LÅT INTE BLONDINER LÄSA KARTAN

I bilen med en blondinkollega. Mega-bilköer. Bilar så långt ögonen når. 10 km/h. Blondinen tycker vi ska ta en "genväg". På radion säger de att de är två olyckor på Essingeleden. Jag svänger av. Sedan ska blondinen visa "genvägen". Hon tar fram kartan och börjar mummlande svära. 

Blondinen: Var fan är vi?! Jag fattar inte var vi är!
Jag:-------
Blondinen: Men va fan....
Rödljuset kommer och jag tittar lite hastigt åt höger. Ser genast var vi är. Pekar. Och vrider kartan så att den är som vi åker. Den hamnar då uppochner.
Blondinen: Jaha där är den!!!!!
Varav Blondinen  lägger kartan rätt igen.
Blondinen: Men va fan tog den vägen? Var är vi?
Vänder på kartan uppochner igen.
Blondinen: Aha, där är vi! 
Vänder på kartan rätt igen.
Blondinen: Men va fan är vi?! Jag hittar inte vägen!!!!
Vid det laget hade jag fattat var vi var och lät henne hållas.

Tack gode gud för att jag har svart svart svart hår.
Genvägen? Tog 1 timme och 20 minuter att åka tillbaka till jobbet.....

3 kommentarer:

Kiki sa...

Typiskt blondiner ;-)
Moahahhaha

En helt vanlig man sa...

Du ska alltid ringa mig i de lägena. Minns när jag och Källstigen åkte på 23 minuter från Täby i fredagsrusning.
Då var han blek...

Z sa...

EHVM: Blondin alltså???