2009-10-15

Så ska en slipsten dras!

Var ute på enkät idag. En enkät beroende på reporter som utför den kan gå ungefär hur som helst. Och då menar jag hur som helst. Folk kan komma med långa haranger av svar på en enkel fråga, svara på vad de heter, var de bor och hur gamla de är. När sedan kameran åker fram är det TVÄRSTOPP!!!!! "ÅÅÅÅ näääääää, är det en bild med också? Nääääääääää då vill jag inte vara med." Eller så är det spån som svarar och ser att jag tar bilder och sedan när det kommer till namn inte vill vara med.... Eller så är det INGEN som vill vara med från början för reportrarna läser upp en hel uppsats innan de de kommer till själva frågan. Och då har folk redan slutat lyssna för tio minuter sedan och går.
Men idag var jag ute med en föredömligt snabb reporter som var rak på sak utan krusiduller och långa haranger. Och snabbt fick vi ihop våra fyra personer! SÅ ska en enkäter göras!

1 kommentar:

En helt vanlig man sa...

Jag var grym på enkäter. Minns när Sara och jag gjorde en om mössor i Gustavsbergs Centrum. Fotat, frågat och klart på en kvart.