2009-10-13

Skillnad

Det är sådan skillnad. Nu mot . Då var jag så trött att jag började gråta för minsta lilla motgång. Allt var jobbigt. Att lägga barnen, att hämta på dagis, att det var helg. Idag är det så annorlunda. Om jag får lägga barnen flera kvällar i rad så är det inte ens en tanke på att det är jobbigt. Absolut inte så jag ligger och gråter tyst. Nu kan jag njuta av att lägga barnen. Att få ligga en kort stund och bara kramas och pussas med dem. Att kunna njuta av dem till 100%. Att inte vara någon annanstans i tanken än just hos dem just där, just då. Jag har lärt mig att leva bättre under det gångna året. Och jag är så glad för att det inte gick för långt. Det där förra livet jag levde i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju underbart!!! Jag är så glad för din skull! Har du något tips ;-)??!!
Kiki

Martina sa...

Gud vad härligt!! GRATTIS!