2013-08-02

Häckproblem

För 3 år sedan hade vi en hyfsat okej måbärshäck framför huset. Grannens bror sa att det bästa vi kunde göra var att klippa ner den för då skulle den bli jättefin. Det visade sig inte stämma. 70% av häcken hämtade sig inte utan dog. Sedan dess har vi haft en hemsk häck. 2 fina buskar och sedan döda pinnar. Inte så fint. Men man vänjer sig med det mesta så det har bara varit så. Nu så är grannarna krassliga och orkar inte mycket. Så jag var över och klippte deras gräsmatta idag. Och då kom häcken på tal. De skäms för det var deras förslag. De tycker det ser förfärligt ut och jag tror de mår dåligt av att se det varje dag, pensionärer som de är. De pratar om tujor (typ)på den sidan som är mellan oss. Sa det till Mannen när han kom hem. Varpå han direkt hämtar en spade och börjar gräva upp en av de gamla buskarna "för att kolla om det går". Sedan finns det såklart ingen återvändo. Vi gräver oss svettiga och bryter av 2.5 spadar i grävprojektet. Grannarna var helt förskräckta för att vi gjorde det bara sådär och gick omkring och ojade sig.
Men nu är allt uppgrävt. Och jag antar att vi även kommer köpa tujor till den högra delen av häcken innan vintern kommer. Men VAD ska vi göra med den delen som är framför oss?!? Rosor? Rabatt? Andra blommor? Jag kan INGENTING om detta. Kom gärna med förslag, länktips, inspiration! Något! Allt mottages tacksamt!!!!

2 kommentarer:

KaosJenny sa...

Mitt svar på frågan skulle nog bli någon tålig ros, liljor, tulpaner och vårlökar... Då har man ungefär alltid något som blommar och behövr inte pyssla med det så mycket :-)... Eller också hallon eller något annat man kan tugga på. Att gå och tugga i trädgården är jättemysigt :-)
Kram

Sus sa...

Jag kan inte sånt där, men vad snällt av dig att klippa gräset åt dem!