2013-08-02

Det är aldrig för sent

Har i flera år tyckt att rabatten fram sett f täskig ut, men inte haft energin att tänka ut ngt. Har hela sommaren (och våren)tänkt att jag måste plantera i krukorna som jag brukar. Men inte orkat/hunnit. Vi har ju varit borta 3.5 v av de senaste 4... Men så idag var det dags.  Jag och barnen åkte till Plantagen och köpte lavendel till rabatten och pelargonior till den stora krukan.
Plus näring t tomaterna. Tänkte att det är väl aldrig för sent va? Ljuset på kvällarna må vara borta, men dagarna och värmen finns ju kvar. Och helgerna. Och det är skönt att komma hem efter jobbet och känna att det faktiskt är fint hemma. Och pelargonerna tar jag ju in och sparar till nästa år.
Och rea var det som tack för att jag väntat så länge! Så nu sitter jag här och mjuter. Tittar på de fina lavendlarna. Sista dagen på semestern. 

Inga kommentarer: