2011-11-29

Why not?

Suzan utamanar. Jag antar utmaningen. Jag kör ju ändå lite crossfit efter mitt Zumbapass varje söndag. Jag ska försöka bli lite bättre på att köra lite oftare. Men just nu med sjukskrivningen så är jag glad om jag hinner köra en gång i veckan. Jag kommer köra minst 200 reps(15 minuter) i rad. Max 500(ca 40 minuter). Dessa kommer jag köra och alternera mellan:

20 armhävningar
20 jämfota upphopp på lågt bord
20 burpees
40 situps
40 benböj
1 min plankan= 10 reps
10 höger sidplanka
10 vänster sidplanka
20 triceps
20 snatch
20 8tohold
10 st tåhävning höger fot
10 st tåhävning vänster fot
20 biceps
20 utfallshopp på stället
20 stående ljuset (situpsdär man i slutet ställer sig upp i situpsen och hoppar och slår ihop händerna)
20 grodhopp
20 kamelen (man står i armhävningsposition och går ner på underarmarna och reser sig upp igen i utgångsläge)

Jamen då kör vi! Imorgon kanske... ;-)

3 kommentarer:

Sus sa...

Varför hinner du inte träna när du är sjukskriven?

Kanske det du behöver?

Anonym sa...

Oj, blev alldeles trött av att läsa allt :D

/k

Z sa...

Sus: Därför jag har så lite energi att om jag tränar (när jag tränar tränar jag. Jag fistränar inte. Jag har inget mellanläge typ gör lite lätt styrketräning)så tar all energi slut. Dessutom är det bra att promenera i lövskog för att motverka depression. Så nu lägger jag min motion på promenader. Går nästan aldrig under 14000 steg om dagen och jag blir inte lika slut av det som om jag tränar. Träningen får komma igång igen på riktigt när jag känner att jag orkar.