2010-02-19

Ibland undrar jag ju

Ibland undrar jag hur det står till med min slutledningsförmåga.
I flera år har jag trott att
* Jag inte tål balsamvinäger till min mozzarellasallad
* Inte tål att äta rostat bröd på morgonen. Däremot går det bra senare på dagen.
* Inte fixar att äta mjukt bröd på morgonen. Går också bra senare på dagen.
* Jag fixar inte att äta havregrynsgröt, det blir för kleggigt i magen
* Inte kan äta risgrynsgröt

Nu har det ju visat sig att jag är laktosintolerant. Och det är ju således så här det ligger till:
* Jag tål inte mozzarellaosten i salladen
* Jag tål inte mjölken som jag häller i teet som jag alltid dricker till rostade mackan
* Samma där, jag tål inte allt smör och ost jag har på mackan
* Tål inte mjölken jag har på havregrynsgröten
* Risgrynsgröt är ju uppbyggt på mjölk. Och det tål jag ju inte.

Hallå???! Ibland undrar jag exakt hur dum jag är. Med facit i handen är ju det SJÄLVKLART att jag är laktosintolerant! Inte så att jag direkt varit allergisk mot havregryn. Eller mot balsamvinäger... Ja ja, bättre snt än aldrig. Kan man ju säga.

2 kommentarer:

Sus sa...

Ha, du är lika dum som jag =)
Såg en fin bild av dig/er i en tidning förresten =)

Z sa...

Såg du en fin bild tagen AV mig eller en bild PÅ mig? Om det var PÅ mig hoppas jag att jag var jävligt snygg!