2010-02-20

När barnen slår näven i bordet

Idag har vi inte varit ute många minuter. Vi åkte och storhandlade men det är allt. Dvs barnen har varit inne och tillsammans hela dagen. Inte bra kombo. Nu på kvällen har det rasat flera bråk. Det har skrikits och gråtits. Och det har slagits. Och grinats lite till. Och matvägrats. Ja jisses! Nu har de ätit upp sina små yttepytte bitar av fisken efter hot, mutor, arga röster och allt möjligt. Någonstans mitt i allt lovade jag popcorn. Men istället blev jag sittande här. Men nu kommer Keiru och slår näven i bordet och kräver med hög röst sina popcorn. (Han kom verkligen och slog sin lilla näve i bordet och sa: "Mamma du har inte gjort popcorn! Gör popcorn NU!" Så nu måste jag väl lyfta min mysbrallor klädda bak och gå och poppa lite. För husfridens skull. Trevlig kväll på er alla!

Inga kommentarer: