2010-01-22

Déjàvu igen

Idag var det en Mannenlämnarbarnenpådagis-dag. Det gick ungefär som i tisdags. Jag får en déjàvu varje gång. Idag kom han ner efter att jag väckt honom och frågade om jag hade klätt på barnen. Ja, ett sa jag. Vilket jag tycker borde räknas som helt okej. Han tar en unge jag en. Men icke. Han tyckte jag skulle stanna hemma till 8 så han slapp lämna och jag skulle desutom klä på båda. Jag sa att "älskling du är så jämställd det är därför du lämnar lika många mornar som jag!" "Nä det är jag inte alls. Det är du som tvingar mig." Fick jag till svar. Allt sägs ju naturligtvis med glimten i ögat. Men bakom glimten anas lite allvar. Men imorgon är det ingen som lämnar eller hämtar för imorgon är det HELG!

2 kommentarer:

Bina sa...

Å då kommer han ligga o sova o du gå upp med dem...eller han gå upp med dem...fast först efter en så lång stund att du redan hunnit vakna till ; )

Z sa...

Imorgon får jag gå upp för jag har sovmorgon på söndag för jag ska gå på fest i morgon kväll!