2010-01-19

Min man är som Doris

Mannen lämnar barnen två dagar på dagis varje vecka, en dag har vi tillsammans och jag har två dagar. VARJE gång det är mannens tur att lämna dem står han nyvaken som ett frågetecken och lyckas varje gång se helt förvirrad ut och frågar: "Är det JAG som lämnar dem själv? Varför då??" VARJE gång. VARJE vecka. "Jag svarar samma varje gång: Ja, men jag har klätt på den ena så det bör går bra." Varpå Mannen retsamt frågar varför jag inte klätt på båda...
Kära Mannen min. Dina lämnadagar är de samma sedan över ett år tillbaka. Och du har dem för när du lämnar så har jag börjat jobba! Ibland tror jag du är brolla med Doris.

4 kommentarer:

Bina sa...

En av mina bokcirkelkopisars make lämnade barnen så sällan att när han väl gjorde det gick han med barnen till fel avdelning. De efterföljande gångerna fick äldsta barnen visa var yngsta barnet gick...

Kan tilläggas att hon numera är lyckligt skild från denne ojämställde man!

n sa...

Han kanske inte fick lämna dom ?

Bina sa...

Jodu, tänk att det fick han! Men han prioriterade annat trots upprepade diskussioner om detta från frugan.

n sa...

Dåligt av honom...