2009-05-24

OJ, JAG RAMLADE NÄSTAN

Ibland kan jag känna att livet håller på att putta omkull mig. Idag kände jag att det var SÅ mycket vi skulle behöva göra. Och när jag känner så så blir jag ofta hf(handlingsförlamad). Luften går liksom ur mig. Men jag har tur för jag har en man som är riktigt bra att ha ibland. Vid såna här tillfällen fattar jag verkligen varför jag gifte mig med honom.... Han sa åt mig att sätta mig ner och göra en lista på alla saker jag tycker vi borde göra. Så satte jag mig ner vid köksbordet och gjorde den där listan. Jag var också tvungen att prata högt så även Mannen fattade vad jag ville ha ut av punkterna. Så fick jag ihop en fin liten lista på kanske en 6-7 saker jag tyckte hängde över mig. Sedan sorterade Mannen upp de som var "akut" och de som var mindre viktiga. Sedan sa han vad han kunde tänka sig göra; klippa gräsmattan och tvätta av trädgårdemöblerna. Och så sa jag vad jag kunde tänka mig att göra. Så satte vi igång och vips så hade vi fått en massa gjort.
Vi har:
Målat grindarna på täckfärg.
Klippt gräsmattan.
Rensat rabatter och land från ogräs.
Skördat rabarber.
Tvätta "altangolvet" på framsidan med altantvättgrej på högtryckstvätten.
Förberett försäljning av barnvagn.(nu får det räcka med ungar)
Tvätta utemöbler plus räcke.
Storhandlat.

Så mycket fixade vi tillsammans och allt som krävdes var bara lite klarsynhet från min man

3 kommentarer:

Nina sa...

Det är bra med klarsynta män ibland för att man ska inse att världen inte står och faller med allt man tror att man måste göra...

Johanna sa...

Vilket team ni är!

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.