2009-04-14

Tankar om pengar

Sommarstugan tar upp en del av mina tankar dessa dagar. Det ska bli skönt när detta är klart. Sitter och funderar på hur mycket den är värd för mig i pengar. I känslor- JÄTTEMYCKET. Inte lika mycket som min familj, men mer än det huset vi bor i.
I pengar? Jag vet inte. Skulle jag kunna sälja alla mina fonder om det behövs? Satt och tittade på siffrorna framför mig. Och kom fram till- JA. Jag har dessa fonder och undrat över när de ska komma till användning? Ska de användas till barnen? Ska de användas för att vi ska ha det bra när vi går i pension? Kanske är svaret att de ska användas till detta. De kanske har funnits där hela tiden bara för att jag ska kunna använda dem till det skruttiga fina lilla huset på udden.... Det kanske är det som är meningen. Ungefär så mycket pengar som finns där behövs(troligtvis) för att köpa ur resten. Det kanske är ödet.

6 kommentarer:

Bina sa...

Ja, det är självklart att du ska använda pengarna till det om du känner att du absolut inte kan vara utan lilla stugan på udden! Vad finns det att tveka på?! INGET!

En helt vanlig man sa...

Börsrally idag, fonderna stiger i värde.

Du kanske har råd med en brygga också...

Z sa...

BINA: Jag vet.
EHVM: Vad bra! Ödet igen! Det säger åt mig att detta är lösningen!

Anonym sa...

Århundradets börskrasch...sannolikt finns en hel del mer uppgång att vänta de närmaste två till fyra år. Låna nu kanske och lösa lånet när stormen är över? Kanske..äh vad vet jag!

Z sa...

Fast det är ju ändå pengar jag aldrig haft i handen... Så även om jag löser dem nu så har jag gått med fetvinst! ;-)

Anonym sa...

Klok synpunkt! Fler gnidna skulle se så på sina besparingar..då skulle de känna sig lyckligare. Ändå, tror jag att ni kanske skulle kunna kosta på er två bryggor om du avvaktar med att sälja andelarna, dessutom är räntan historiskt låg. Två saker som talar för. Går det åt h-e kan du ju sälja då, den möjligheten finns ju kvar.