2009-04-07

Kärleksförklaring

Jag är nästan ordlös och vet inte hur jag ska skriva det. Keiru sa att han älskade mig idag. Han är snart 2 år och han sa det med sin lilla lilla barnröst med sådan uppriktighet att det nästan gör ont. Så kan bara ren, enkel och ärlig kärlek förklaras. Det är nästan så det rinner ännu en kärlekstår från ögonen mina nu också.
Vi låg i hans säng och jag hade "läst"(pratat om bilderna och pekat på saker i boken) Pippi för honom. Vi släckte lampan och hans ögonlock började nästan direkt ramla ner.

Keiru: Mummel mummel mummel... Min mamma, min mamma. Min mamma. Äska mamma, äska mamma!

Och så kom hans knubbiga lilla han och klappade på min kind. Magiskt. Det var inget annat än magiskt. Jag hoppas att jag alltid kommer att komma ihåg den stunden så länge jag lever. Min älskade älskade lilla pojke. Jag älskar dig också.

3 kommentarer:

Lilla O sa...

Fantastiskt att få höra det! Det betyder dessutom att han själv är van att höra det. Mina grabbar är 2,5 och snart 4. Dina barn?

Lilla O sa...

Såg nu att de var 2 och 5. Jag kunde ju läst din presentation bättre...

Johanna sa...

Ååå! Underbart!