2009-02-01

Svaret på meningen med livet

Inti: Mamma vad menar man med att man filosoferar?
Jag: Filosoferar... Jo, men det är när man tänker mycket på olika saker för att komma på olika grejer. Typ meningen med livet och sånt. Eller kanske varför fåglar kan flyga.
Inti: Aha, okej.

En stund senare är Inti rastlös. Jag frustrerad.

Jag: Men Inti, gör något! Gå och lek någonstans! Gör vad som helst! Jag vet sätt dig och filosofera om meningen med livet!(tycker jag är mycket fyndig..)
Inti(förvånat): Men det vet jag ju redan!
Jag(mkt förvånad): Jaha, vet du det redan?? Vad ÄR meningen med livet då?
Inti: Men det är ju att man blir älskad av så många som möjligt i livet!

Och jag antar att han har lite rätt. Det kanske är det som är meningen med livet? Det och att älska tillbaka.

1 kommentar:

Nina sa...

Han behöver inte gå i skolan. Han har koll på det mesta redan!!