2009-02-02

Mats

Vi(mannen och jag) har en kompis som heter Mats. Förutom att Mats är en snäll kille är han även hemskt rolig. Vi har tillochmed en snapsvisa som är Mats-inspirerad. Men det är en helt annan historia.
Igår var mannen och jag ute och gick med barnen. Vi gick då för bi en idrottshall och utanför kom en kille gående.

Mannen: Kolla, han ser ut som Mats!
Jag(förvirrad för jag kollade åt ett helt annat håll): MATS???!(LITE för högt)

Varpå killen som ser ut som våran Mats vrider huvudet för att kolla vem som ropade hans namn.....

Gissa om jag fick ett skrattanfall eller inte!!!! Otroligt att killen hette samma som våran Mats och dessutom var han faktiskt lite lik Mats. Den nya Mats såg lite förvirrad ut eftersom jag började skratta högt och undrade nog vad vi var för tokiga människor som gick omkring och ropade på honom utan att känna honom.....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det fler av den här sorten???? Att kalla snapsvisan för "matsinspirerad" var väl lite blygsamt. Det är enda gången som Mats har tagit plats ordentligt kan jag tycka... att börja sjunga om sig själv :-)Att han sen inte visste det är ju som sagt en annan historia.......

Han är lite spattig nu när han fått en egen rubrik på din blogg.

Anonym sa...

Vi äro små Matsar vi, MATS MATS
Vi äro små Matsar vi, MATS MATS
Vi äro små Matsar som tar oss en ... Vi äro små Matsar vi, MATS MATS.
En milstolpe i svensk folkmusik!
Slår Wilhelm Peterson Berger och Peter Lundblad med en smash som ekar av Bellman och Lundell i blandning av diskbänksrealism och romantisk sommarpoesi.
//SF

Anonym sa...

Kunde inte ha formulerat det bättre själv!!! Jag skrattar nästan lika mkt som en viss SF då grodan bajasde sig upp ur hinken.....

Anonym sa...

hahahaaaaaaa, snyft, grodan....haahaaaaahaaaa...oj vad jag kan se den lille killen med ett nöjt uttryck konstatera detta...ha haaaa haaaaaa (min dag är gjord, tack fröken anette!)
//SF