2009-01-20

Julkortet till morfar

Jag skrev på julkortet till min morfar att vi skulle ses nästa gång jag kom hem till byn. Förra helgen gjorde vi det. Och jag tog med barnen till morfar. Vi var där i någon kvart för jag hade mycket på programet. Vi kramades och pratade. Han kramade båda barnen. Jag är så glad för det. Morfar fick sin andra stroke i söndags morse. Det drabbade andra sidan av hjärnan och han kommer inte hämta sig från detta. Han fyller 89 om några veckor. Idag ska jag åka ner till det stora sjukhuset och säga hej då till min fina morfar. Jag tänker på alla goda äggmackor han gjort till mig, på alla timmar vi stått och fiskat tillsammans, på alla soliga dagar vid våran sommarstuga där han legat och lyssnat på radio och stekt sig i solen. Jag har haft en underbart snäll morfar som nu ska lämna oss. Jag gråter en tår och blir ledsen i hjärat. Jag vet att vi kommer dö en dag allihopa. Det är ju det enda som vi med säkerhet vet. Men det känns inte lättare för det. Min fina fina morfar.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag tänker på dig och din morfar idag.
kram.

Anonym sa...

Så sorgligt, har gjort det där med min morfar och farmor under förra året...KRAM

Anonym sa...

Vad jobbigt, men ändå vilken möjlighet att få säga hej då..... Jag blir så rörd och påmind om de som lämnat mig och min familj. Tänker på er. Många kramar!