2009-01-13

Fördomar

Sitter nu och lyssnar på Jonas Gardells vinter. När han spelar första låten tänker jag: "Men gillar verkligen Jonas Gardell den här musiken?" När sedan Aerosmith kommer så tänker jag, "nääää det här har någon annan valt åt honom!" Sedan efter den tredje låten berättar han att han spelar den musiken han gillar men som han skäms för. Tänk vilka fördomar jag har. Och tydligen har Jonas Gardell egna fördomar om sig själv eftersom han tyckte dessa låtar var piniga... Det andra jag reflekterar över är en anekdot om Pia Huss. Jag vet inte direkt vem hon är så jag googlar henne lite snabbt. Och hamnar i Jonas Gradells dagbok 4 januari 2008. Samtidigt som jag läser texten i dagboken inser jag att han ordagrant läser upp den text han skrivit i sin dagbok i Vinter i mina öron... Jag vet inte om det var träligt eller okej... Oavsett så tycker jag precis som Bina, har ni en timme över lyssna på Vinter med Jonas Gardell. Det är det värt!

1 kommentar:

Bina sa...

Kan även tillägga att det han sa om sin make i Vinter var exakt de ord han använde när han pratade om honom i Stjärnorna på slottets program i lördags.