2009-01-14

Nya tider

I november när jag kom tillbaka efter att varit hemma och varit ute och gått flera mil bad jag om ett nytt schema. Nu fick jag reda på att jag får det! Skillnaden är att jag inte är ledig en dag i veckan som tidigare. Nu jobbar jag alla dagar, men inte lika länge. Jag tror det är bättre. Det kändes som det i dimman jag hamnat i i November. Nu vet jag inte längre. Men jag hoppas att min magkänsla var rätt då. Så två stora förändringar sedan där då det brast i slutet av Oktober;
1) Jobbar inga helger längre.
2) Kommer inte ha två superlånga dagar och inga dagis klockan 06.45-dagar längre. Nu är det tidigast 8 vi ska vara på dagis. Då får jag någon timme till där med barnen på morgonen. Och vi hinner göra mer än att bara stressa upp ur sängen och på med kläderna och nyvakna ramla iväg till dagis.
Det känns bra nu när jag tänker på det igen. Med tanke på att Keiru vaknade 05.15 idag igen så är det ju nästan tre timmar att hänga med barnen på innan det är dags att gå till jobbet....

2 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Jag har nytt schema från 27 februari. Då jobbar jag inga dagar i veckan :o)

Z sa...

Men så får du inga pengar heller.... Eller jobbar du på några av dina andra två jobb kanske???? Man är alltid slav under ngn om man inte har mycket stålar....