2008-11-24

Mannen som skulle gå och skita

Före denna blogg (visst är det konstigt att jag haft ett liv INNAN bloggen..) för flera år sedan skulle vi fira nyår hemma hos Bina och Sportfiskaren. Vid midnatt sprang sportfiskaren glad som ett barn på julafton iväg för att fyrverkeria. Innan han går ut genom dörren säger han högt och glatt:

-Jag ska gå ut och skita nu!
(Han skulle säga att han skulle gå och skjuta av fyrverkerierna)

Varpå vi höll på att ramla omkull i en skratthög för det var SÅ roligt! Det är fortfarande lika roligt. Jag satt och lyssnade på Kråke Larsson(barnboksfigur)som pratade om Nyår och fyrverkeri och blev så full i skratt att jag höll på att trilla av stolen. Och det är flera år sedan det hände...

2 kommentarer:

Bina sa...

"Bekanta"??????? Känns inte som en "uppkladering" (som stora killen sa om Pokemonarnas utveckling)snarare som en "nedkladering". Men ok, om det är så du vill ha det så...
Och ja, det är fortfarande superkul, framför allt när jag tänker på hur mycket vi skrattade då!

Z sa...

Jag tänkte göra er hemliga först, men sedan var det så roligt att jag inte kunde och sen hade jag inte tid att ändra innlägget. antar att ngn stod och ropade mamma mamma.... Klart ni är mer än bekanta...