2008-11-24

Handdiska vs maskindisk

Jag har en mamma som är över 70 bast. Hon och min pappa har ingen diskmaskin. Vi har en. De verkar "glömma" det varje gång. För det "är ju skönt att diska"??????!!!!!!!!!!! Sedan när blev det skönt att diska??? Ja ja. Hon får väl diska hur mycket hon vill. När hon är hemma. Här tycker jag hon ska lasta in allt i diskamaskinen. För resultatet blir att jag ställer in ungefär häften och hon diskar hälften. Maskinen blir inte full, det börjar stinka. Jag får köra maskinen halvfull. Och det känns ju grymt onödigt... Back of från att handdiska säger jag!

2 kommentarer:

En helt vanlig man sa...

Jag har TVÅ diskamskiner i min lilla lägenhet. Ändå tycker jag det är skönt att handdiska. Det är ro för själen, och ett jäkligt konkret arbete.

Men det börjar alltid klia PÅ näsan.

Bina sa...

Min svärmor säger samma sak; Hon "älskar att diska, jo, men det är säkert, jag gör verkligen det Bina! Det är så roligt och lite rogivande" Gissa om jag utnyttjade till max när vi bodde i vårt förra hus utan diskmaskin!? Nu har vi ju tack och lov en, men svärmor ställer glatt ner disken i diskmaskinen - så hon tycker ju inte det är SÅ roligt att diska som din mamma!