2008-11-25

Svettpappan

Mannen spelar basket och har gjort det sedan han var nio(vilket är en evighet sedan). Nu finns det en basketgrupp för barn i 4-års åldern nära där vi bor. Mannen skulle tycka det var trevligt om Inti provade på. Jag försökte lobba för det på vägen hem från gymnastiken i måndags.

Jag: Vill du fortsätta med jympa nästa termin också? Eller du kanske vill pröva och spela basket?
Inti: Nää det vill jag inte(spela basket)!
Jag: Varför då då?
Inti: Jag vill inte bli svettig!
Jag: Men du blir ju svettig på jympan också.
Inti: Men jag vill inte bli svettig på hela kroppen.
Jag: Men det blir du ju på jympan också!
Inti: Nä! Jag blir bara svettig i pannan.
Jag: Men hur vet du att du blir svettig på hela kroppen när du spelar basket då?
Inti: Jag har sett pappa. Han blir svettig och kladdig på hela kroppen. Hans hår kletar fast på kroppen. Det är äckligt.

Vi det här laget sitter jag framme och skrattar tyst så hela jag hoppar. Och kan inte säga mot. För pappa/mannen blir verkligen SVETTIG när han spelar basket. Något som även helt rätt uppfattats av Inti....

1 kommentar:

Nina sa...

Han är inte dum! Svettig som pappa vill man inte vara!