2008-10-21

Vegetarian! Eller inte..?

Står i köket och steker lax. Vet inte varför men vi kom in på att mormor har varit vegetarian.
Inti(som inte gillar fisk): Mamma jag är vegetarian!
Jag: Ehh nää det är du inte!
Inti: Jo det är jag!
Jag: Ehh, nää! En vegetarian äter grönsaker och det gör inte du!
Inti: Joo, jag gillar morötter. Jag får energi av morötter(hans idol Sportacus äter morötter)
Jag: Ja, men du kan ju inte leva på bara morötter. De har en sorts vitaminer i sig, men sen måste du ju också äta tomat, broccoli, bönor, ärtor och sånt.
Inti: Jaha. Jag förstår! Jag måste både äta morötter och sedan äpple för de har olika vitaminer i sig.
Jag: Ja just det, men eftersom du bara ätrer banan, äpple, paprika och morötter skulle inte det funka genom hela livet.
Inti(går fram till stekpanan, pekar på laxen): Men mamma det där är ju som fiskpinnar!
Jag: Ja just det! Lax är ju den enda fisken du gillar.
Inti: Öhh, just det. Ehhh, mamma jag är visst inte vegetarian!

Trodde där ett tag att han skulle bli vegetarian...

Inga kommentarer: