2008-10-20

Livskunskaper

Inti: Min tränare har barn eller hur?
Jag: Hmmm, nu förstår jag inte hur du tänker.
Inti: Jo, men alla killar som blir så stora och långa har ju barn.
Jag: Jaoo, inte alla kanske. Alla kan inte få barn vet du ju. Mormor och morfar kunde ju inte det. Därför adopterade de mig.
Inti: Ja just det. Men mormor har ju mig som barn.
Jag: Som barnbarn menar du.
Inti: ------ Men hon har ju dig.
Jag: Ja men jag är ju adop....
Inti: Jag vet jag vet!!! Men det var ju för att ditt land var så fattigt så då hjälpte mormor och morfar till med att köpa ett barn därifrån så det landet fick pengar.
Jag: Jaoo, så kanske man kan säga.
Inti: Jag vet så mycket.
Jag: Ja det gör du verkligen.
Inti: Jag vet nästan allt för jag lyssnar på vad ni säger. Och så tittar jag på Evas superkoll.

Tänk vad skönt det måste vara att känna att man vet nästan allt här i livet. Vilken känsla!

5 kommentarer:

Ingela la la sa...

Vad kan man säga... Det är härligt med barn!
Jag hittade hit via Tant Ulrikas blogg, jag tittar in igen.
:)

Ingela

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hejsan!

Vill bara tala om att du är "veckans blogg" i min blogg =) Hoppas det är ok att jag citerat dig o att jag lagt in/kopierat din presbild..Om inte så säg till!

Ha en bra dag!

Kram

En helt vanlig man sa...

Jag är både stor och lång men har inga barn.

Anonym sa...

Kikade in via Ulrikas blogg
Måste ju lämna ett litet avtryck!
Riktigt bra blogg du har:)

Z sa...

Tack snälla ni! Ni är så välkommna tillbaka! :-D