2008-10-21

Goda råd till barnen...?

Jaha ja det verkar ju som ett bra råd barnen fått på den skola där det är för rörigt i klassrummet:
"Föräldrar berättar för Söderhamnskuriren att barnen rekommenderats plugga in mp3-spelare eller telefonernas headset om de inte kan få tyst omkring sig på annat sätt."
Ja för när de har MP3-spelarna på så blir det ju JÄTTETYST! Det känns skönt att veta dagens skola har bra med resurser och bra personal så de kan lösa problem som uppstår... Hoppas detta är ett hemskt undantag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns många, framförallt på högstadiet, som pluggar i mp3 när de tex räknar. De vill lyssna på musik i skolan precis som hemma när de gör läxor.... olika lärstilar. Däremot har det mig veterligt aldrig använts för att det ska bli tyst. Ingen har mp3 när det är genomgång eller liknande och det får aldrig störa ngn annan.... tog ett tag innan jag fattade att det kunde vara ett hjälpmedel för vissa. Det rä däremot inte så vanligt som man skulle kunna tro.

Z sa...

Jag kunde inte plugga själv när det var helt tyst. Jag blev helt galen, var tvungen att lyssna på musik annars blev jag alldeles för rastlös. Samma nu när jag jobbar. Lyssnar alltid på radio när jag gör bilder. Men det är väl ändå ett dåligt alternativ när man har en högljudd klass att säga åt dem att lyssna på musik eller radio för att de ska få lugn och ro...?

Anonym sa...

Det håller jag verkligen med om!!