2008-04-15

Blipp-hjärntvättad

På mitt jobb har vi ett blippsystem så att arbetsgivaren ska veta när vi kommer och går. (Eller var det för våran egen säkerhet??)Vi håller upp blippen mot en liten koddosa och slår våran kod så kommer vi in. Idag efter jobbet kommer jag hem, tar upp blippen och sätter den mot låset på våran dörr. Inget händer.(Naturligtvis, eftersom våran dörr tackochlov inte har ngt med jobbsystemet att göra.)Och jag står där framför vårat hus vid min dörr och hinner tillochmed undra varför det inte händer ngt!!!??? Efter bra många sekunder fattar jag att jag ska sticka in nycklarna i nyckelhålet för att komma in. Och att jag inte är på jobbet längre. Så grattis Sxxx och Pxxxx ni har lyckats hjärntvätta mig med blippsystemet!

eller så är det sviter efter hästincidenten som nu gör sig påminda...?

Inga kommentarer: