2008-04-15

Nordea, en konstig bank

Vi är kunder i Nordea i Huddinge. Än. Idag skulle min man sätta in pengar som han fått via en försäljning. Pengarna skulle lösa ett lån som han hade. När han kom dit med pengarna samt båda barnen, väntat ett tag som man får göra på banker, gått fram till disken och sa att han ville sätta in pengarna så sa de att han inte fick det. Han kunde ju ha snott dem eller rånat någon... HALLÅ!!!!!!!!!!! Nordea har betrott oss för att LÅNA en helsike massa pengar av dem, men vi är tydligen inte betrodda att SÄTTA IN en betydligt mindre summa pengar hos dem! Är inte det lite knasigt????!!!! Han var tvungen att ha ett kvitta eller ngt som styrkte att det var hans pengar. Som han sa så kan han ju göra ett kvitto själv och skriva under och det är ju omöjligt för dem att veta om det är ett riktigt kvitto eller ej. De höll med men sa att han ändå behöver det. Det sa de inte när han extra ringde dit för att kolla om han kunde få en tid med vår personlige bankman för att det skulle gå lite fortare. För övrigt fick han inte det för en insättning skulle bara ta 10 minuter max och man kunde bara boka bankmannen i en timme och det var då slöseri med tid.... Så nu blir det nog till att byta bank för så där kan man ju inte ha det! Dessutom är våran sk personlige bankman helt värdelös på att ringa upp oss när vi vill prata med henne. Såja, nu har jag spytt ur mig lite!

7 kommentarer:

Johanna sa...

GAH! Jag blir helt matt bara av att läsa! Blir lite trött på de där bankerna (vår "personlige bankam" byts ut ungefär varje gång vi ska ha kontakt)

Anonym sa...

Grrrrrrr byt bank och det fort!

Z sa...

Vi hade en bra personli bankman en gång i tiden. Hon var verkligen superbra! ett föredömme för personliga bankmannakåren. Vi får se hur det går imorgon för mannen...

Anonym sa...

Usch, att det ska finnas kontrollfunktioner - man blir ju så förbannad. De ska väl skita i om nån vill tvätta pengar. Jag tycker att den där banken borde skita i vad "lagen om penningtvätt" säger.
//Storsvindlarn!

Bina sa...

Men det är väl bra att de kollar ändå...tänk om Niklas hade roffat till sig pengar via Blocket/Tradera gm att lura ngn stackars tv-spelstjej/kille att köpa en konsoll (som inte fanns på riktigt) och på så sätt fått en massa pengar från olika ungdomar.../Syrran

Z sa...

Man ska ju har fått lura en jäkla massa små barn på konsoller för att få ihop 90 papp.... Om jag vore en som lurade barn på konsoller skulle jag gå iväg med kin a 3-6000 varje gång jag lurat ngn för den summan kollar de inte... Men nu lurar jag ju inte småbarn.

Z sa...

Storsvindlarn: Tycker jag med. Vilket det hela faktiskt slutade med. Vi fick sätta in pengarna utan kvitto.