2008-02-05

Lektant Anna

Ja gud ja vad mycket det är med barn. De ska ha mat, de ska aktiveras, de ska sövas, de ska väckas och de ska absolut inte vakna klockan 04.27 på mornarna. Eller inte 03.45 heller för den delen. Och nu visar det sig att de även ska ha kalas när de fyller år! Så det är bara för mamma och pappa att fixa till ett kalas för Intis snoriga högljudda men söta kompisar. Men vad gör man på kalas egentligen?? Hur underhåller man, inte ett barn, utan ett tiotal barn?! Jag som avskyr att leka lekar på midsommar själv ska nu ansvara för att lekar genomförs! Detta stod det inget om i de där böckerna man läser när man skaffar barn. Då hade jag övervägt om det verkligen var värt besväret... Fy och blä! Nu är i allafall inbjudningarna gjorda och ska skickas ut. Inti fick välja själv vilka färger det skulle vara och vad det skulle vara på dem. Det blev rött och små döskallar. Vi får väl se om det kan vara avskräckande för några...(Inte för att jag hoppas det eller så... Inte alls.) Så om en dryg månad ska jag leka lektant och hoppas att huset klockan 16.01 fortfarande står kvar och att inte alltför många slagsmål genomförts(tur att vi bor så nära sjukhuset) och att barnen haft lite roligt i allafall.
Och naturligtvis kommer jag vara överlycklig att det då är 365 dagar till nästa barnkalas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste man skicka ut inbjudan till barnkalas en månad i förväg? Verkar avskräckande bara det tycker jag...

kan tipsa om en annan taktik som vi brukar köra på vuxenfester. Bjud många - men bara en vecka innan - då brukar lagom många komma och du slipper välja
:-)

Z sa...

Ha ha ha! Bra tips! Fler mottages gärna! De är klara, men har inte skickats ut än. De ligger där i ett skåp som ett osynligt ok på min rygg...