2013-12-02

Rätt val

Förra veckan fixade jag årets presenter till barnens mormor och morfar och farmor. (Ja vi tappar farfadrar på vägen i livet. Från att vi haft tre har vi nu noll. Utan att en enda är död. Spännande va?) Iallafall. Jag gjorde det i torsdags. Satt och valde mellan en hel bunt med fotokalender-sajter. Tillslut föll lotten på photobox.se . Varför? För att deras layout var helt enkelt lättast och snyggast. Plus att man kunde ha en egen bild på framsidan. De var 30 spänn dyrare än tex Fritzell. Och lite dyrare än Crimson och Vistaprint. Men. Som sagt var jag satt och ältade det framochtillbaka. Och tillslut klickade jag iväg beställning till photobox. När jag kom hem var det Plus på tv. Och de skulle göra en fotokalender-test. Morr. Så irriterande. Jag satt och höll för öronen och ögonen hela tiden och hoppades jag gjort ett hyfsat val. För jag är trots allt fotograf. Jag vill att bilderna ska se hyfsade ut. Att de liknar de jag har på skärmen. Att de inte ska sota igen. Eller frätas ut. När de skulle utse vinnare var jag den stora vinnaren. Jag hade inte känt fel. Jag hade haft en bra känsla. Photobox var vinnaren! Jag satt och gjorde V-tecken i soffan och high five:ade mig själv. Så nu väntar jag. På att de ska trilla ner i lådan och jag får göra en egen bedömning. Jag hoppas de ser bra ut. Och märk även att jag i år LYCKADES fixa ihop en jävla kalender. Att jag orkade. Bara det är värt en high five.

Inga kommentarer: