2013-12-02

Överhettning

Jag brukar tycka att två stora grejer per ledig dag räcker för mig. För att jag ska orka. I helgen blev det lite väl mycket. Med stora grejer menar jag egentligen inte stora grejer, men grejer som tar energi. Typ att skjutsa runt barnen på karate och gympa från 09.45-12.15 på lördagar. Efter det är jag jättetrött. Vill helst inte göra ngt mer stort efter det. I helgen råkade vi övertrasera energikontot och nu önskar jag att jag fick en dag helg till. Vi har varit på husvisning och lagt ett ännu obesvarat skambud, vi har storhandlat, tränat, varit på julmarknad med släkten, plockat ur rummen som golv ska läggas i(förutom vardagsrum där vi har väldigt stora och tunga grejer), gjort lite julkort, varit hemma hos kompisar och adventsfikat samt ställt in en träff med ny barnvakt i sista sekunden. Det blev f mycket. Och eftersom det är december kommer det bli en intensiv vecka m läkarbesök, julbasar, julfest och så kommer de och lägger golv 3.5 dagar. Och till helgen kommer svärmor. Och på söndag jobbar jag. Ja. Jag längtar t nästa fredag. Då är jag ledig tre dagar på raken och inget inbokat. 

1 kommentar:

Chrissan sa...

Det är lätt att det blir för mkt på helgerna... Själv hade jag lite extra energi föregående vecka, körde på lite extra vilket straffar sig direkt. Trött så in i bängen idag när det är dags för jobb igen...