2013-12-08

Det är bra att vara lite till åren

Vi hade firmafest i fredags. Klädkod smoking. Fast om man inte ville behövde man inte. En kollega hade tex "bara" flätat sitt långa hår istället för en svans. Andra körde frack. Så allt däremellan var okej. Nu till min poäng. När dansgolvet öppnade vilka var det som direkt hoppade upp? Var det de unga friska och pigga människorna? Eller var det lite äldre, tröttare, mindre friska? Självklart var det de äldre som tog över dansgolvet. De unga stackarna satt och drack lite till och tittade på tills de vågade dansa. Det tycker jag är en av de skönaste sakerna med att vara äldre. Det där med prestige och mod. Att våga släppa det och bara ge järnet. På riktigt tycker jag synd om dem när de sitter där vid dansgolvet och SITTDANSAR istället för att dansa på riktigt. Att dansa är ju det roligaste man kan göra på en fest. Varför inte nyttja det maximalt? Först och sist är mitt motto. SÅ blev det även i fredags. Och ja, vad hade jag på mig? Jag glittrade iaf. Det här. (foto: K)

1 kommentar:

Sus sa...

Jag HATAR att dansa! Jag har aldrig förstått poängen med det hela. Jag känner mig urlöjlig.

Men din klänning är väldigt fin =)