2013-11-09

Läxläsning i bland svettlukt och smurfmusik

Jag har hittar det. Lösningen på de jobbiga läxorna. Det är i stort sett omöjligt att göra läxorna hemma. På riktigt. Det kan ta timmar av svett och tårar från bådas sida. Men äntligen har jag hittat lösningen. I omklädningsrummet på brorsans gympa. Det finns ändå inget att göra mer än att sitta och frysa. Där har jag hittat det ultimata tillfället att göra läxorna. Det är stimmigt och ganska hög ljudnivå. Men det verkar inte vara avgörande. Bara att alternativet att sitta och stirra framåt inte är roligare. Så de senaste fem läxorna har vi gjort med stor entusiasm och utan det minsta knorrande. Rakt av i 30 minuter. Det är helt otroligt. Jag hittade det. Den ultimata lösningen. Vilken lättnad. Vilken glädje. Jag är nära på i chock hur bra det går. Och enormt tacksam för att jag av en slump hittade det. 

2 kommentarer:

Hökis sa...

Bra idè. Väntan i omklädningsrum är ju riktigt trist. Allt är bättre än det :)

Sus sa...

Grymt! Att hitta en pedagogisk lösning som funkar är enormt!