2013-09-13

Plötsligt förstår jag!

Imorse: Vilka kläder ska jag ha. Jag känner mig taggig. Vill ha lite rörmigförfaninte-kläder. Funderar. Vilka jobb kan jag tänkas få åka ut på? Fredag. Betyder fasader. Alltså inte träffa ngn. Kungen fyller visserligen 40 år på tronen, men det har vi redan gjort grejer på. Drar på mig mitt döskalle-linne. Det med kedjor och grejer på. På väg till redaktionen ringer chefen. Snabbt inkallad presskonferens i Väsby. Tydligen fick Frippe, Annie, Göran och Janne för sig att de skulle lägga sin nya skolsatsnings-pk just i ett av våra områden. Och jag får åka. Eftersom en kollega tog olovlig sovmorgon och slagit av mobilen var jag det enda alternativet(fast jag redan gjort 13 jobb). Fick åka in och byta bil också pga kollegan. Alltså är jag sen när jag kommer t Väsby. Pk börjar 10.15. 09.38 lämnar jag redaktionen i Liljeholmen. Alla har gått in i ett klassrum redan. Jag kommer inspringande m andan i halsen och flåsar mig fram genom horden av journalister och SÄPO. I detta: 
Bland en massa kavajer och dräkter. Jag brukar tycka att jag är smidig när jag jobbar. Men inte ens jag kan vara smidig i  ett rum med bara kavajer, skjortor och dräkter. Nope. Men men. Detta var jag idag. Oavsett om jag skulle jobba med att träffa statsministern eller inte. Och nu kollade jag på mobilen. Fredagen den 13:e. Såklart!

Inga kommentarer: