2013-08-14

Inte är jag den som är den

Jag ska erkänna. Jag har hittat en positiv sak med mitt nya schema. Jag har inte förstått hur Mannen kan hinna träna varje dag på sitt jobb. Tills jag nu inser att mer tid på jobbet=mer tid att träna på. Så under alla dessa år som jag jobbat 85%, vilket är snart 10 år, har jag inte hunnit träna för jag har jobbat för lite! Det är inte bara att jag inte fått max pensionspeng liksom. Ett tag tränade jag 5 pass i veckan. Det brukar jag ofta komma tillbaka till när jag pratar träning. Gissa när det var? När jag jobbade 100%! Sedan dess har jag fått nöja mig med 1-2 pass/v medans Mannen har pumpat på i MINST 5 pass/v. För, just det, han jobbar ju 100%! HA! Varje dag som jag jobbar lång dag innebär att jag har 30 minuters rast på kvällarna. Vilket för mig från och med nu betyder snabbt crossfitpass. Idag i parken nedanför jobbet. I vinter på hemligt ställe i lokalen. 20 min crossfit och en snabb dusch! Perfekt! Sedan Zumbar jag på tisdagar och söndagar. Redan där är jag uppe i 4 pass/v! Så ÄNTLIGEN har jag hittat ngt väldigt fint med mitt nya skitchema; mer träning!

Inga kommentarer: