2013-08-04

06.21

Sista dagen innan jag börjar jobba igen. Vaknar 06.21 och kan inte somna om. 06.21 brukar jag ställa klockan på när jag jobbar. Kroppen och hjärnan vet. Vanedjur. Imorgon är det dags. Dags f mitt nya skitschema. Det har funnits där som ett litet irriterande myggbett hela sommaren i mitt medvetande. Så. Nu gäller det. Kommer det att funka? Igår kände jag att jag helst jobbat 50%. Om jag hade haft råd. För min egen skull och f barnens skull. Fast känslan att jag skulle trivas att gå upp i tid i våras var så stark och hade växt fram det senaste året. Det var inget jag bara beslutade. Men det var innan skitschemat. Det enda jag kan göra nu är att sätta mig till rätta och bara köra igång. Enda tryggheten är att jag alltid kan gå ner i tid. Ett eko av arbetsgivaren. 

Inga kommentarer: