2013-07-07

Hjälp jag förvandlas till min mamma!

Min mamma har aldrig haft en diskmaskin. Hon handdiskar. Och gillar det. Jag har aldrig fattat grejen med det. Förens den här veckan. Varje kväll när barnen somnat har jag släkt mig och diskat lunch och middagsdisken. Och tyckt det var ganska trevligt. Jag har tittat på TV samtidigt, eller lyssnat på radio. Och tänkt på vad vi gjort idag, vad vi ska göra dagen efter eller bara låtit tankarna fara. Ikväll saknade jag att diska. Insåg det när jag plockade in kvällens middagsdisk. Att plocka in i en diskmaskin är inte alls samma grej som att diska för hand. Men jag vet ju.  Att om jag skulle behöva handdiska varje dag skulle jag få spunk.... Men ibland så. På semestern i en liten fin stuga på vackra Gotland så...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, skrev på fel inlägg... /A