2013-06-05

Nu är det slut

Jag har alltid varit flexibel på jobbet. Fixat jobb som egentligen inte hinns med. Nu till hösten ska jag gå upp i tid. Då gör de om mitt grundschema så att jag bara kan hämta en dag i veckan. Eller två om jag vill att barnen ska vara på fritids fr 8-18. Detta är på 100%. Jag vill göra en ändring. Från 9-17 till 8-16. Totalt jävla omöjligt.  Jag har nu gjort vad jag kan för att ändra det så jag har lovat mig själv att inte bli bitter. MEN. Från och med nu slutar min flexibilitet. Kan inte de ändra en jävla timme fram och tillbaka så kan inte heller jag jobba över, ta ett extra jobb osv osv. Men jag ska inte bli bitter. Fast det är svårt. Nu ska jag jobba 95% i höst så jag får dra bort 2 timmar. Men ändå. Vill jag gå upp till 100% är det ett skitschema. De vill verkligen inte att man ska jobba på sina 100% här. Flera som vill jobba fullt upp har fått samma problem som jag. Trevligt.

1 kommentar:

Frida sa...


Hej.

Jag driver en filmblogg och som dom flesta bloggare jagar läsare, därför tänkte jag försöka göra lite reklam för mig.
Mitt förslag till andra bloggare är ett länk/banner byte, är det något du kan tänka dig?

Hör gärna av dig till filmtajm@mail.com


/ Frida @ www.fridasfilmtajm.blogg.se