2013-06-06

Inte alls som igår

Att åka till Legoland idag var briljant. Vi stod i kö som längst ca 10 minuter till en åkgrej. Annars var det bara att åka direkt. Hoppas på samma smidighet imorgon. Den glädjen som jag såg hos båda killarna när de studsade på lätta lätta fötter fram mellan alla olika delar av parken är obeskrivbar. Den här dagen så extremt väsensskilt från gårdagens schematrauma. Som tur är känns den som en obehaglig dröm mot dagens lyckliga verklighet. Nu ligger jag i sängen på hotellrummet och tänker att jag alltid vill ha det så här fint. Att jag ska vårda och spara denna dag länge länge länge. Och att gårdagens möten i glasburar var oundvikliga för framtiden och att den också kommer finnas med mig länge länge och att trots det var otroligt utmattande stärkte mig. Men imorgon är en ny dag med nya äventyr med barnen och mannen. Ser fram mot det!

1 kommentar:

Sus sa...

Som jag unnar er dessa dagar!