2013-04-02

Jobbar jag på ett dagis eller?

Annars så är en kollega sur på mig. Jag råkade säga till hen då en av hens artiklar innehöll sakfel. Hen blev då upprörd och gick till sin chef för att diskutera ev rättelse. Varpå chefen drog in mig i ett glasrum och sa åt mig att henkollegan inte tål kritik och är noga med att allt ska vara rätt i sina texter så hen var nu så brydd över att jag påpekat felet att hen inte kunde sova om natten. Och sedan sade chefen att jag aldrig mer får gå med saker som är fel i hens text direkt till hen för att hen blir så upprörd då och inte kan ta mot kritik från ngn annan än chefen. Efter det (ngr timmar senare) gick jag förbi hen av en slump och sa hej som jag brukar. Hen kollade då tyst på mig och vände sedan bort blicken. Så hen är uppenbarligen inte glad på mig. Men visst är det lite konstigt att man inte kan gå och påpeka ett fel som ngn har gjort direkt till denna person utan man måste gå till chefen för att inte såra en människa som är över 50 år?
Tror snart jag ska ropa att det är fruktstund och sedan ska vi sova middag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det kan man verkligen undra om du gör. Herregud en vuxen människa som inte kan ta krtik från en kollega utan man måste gå via chefen. Låter hur underligt som helst i mina öron.

Z sa...

Jag vet. Och fortfarande talar hen inte med mig...?

Bina sa...

Men OMG! Sådant där får mig att gå bananas! Grow up liksom! Behöva hålla på och gulla med vuxna människor. Knas!