2013-03-03

Går ni omkring i blöta kläder?

Ända sedan jag och Mannen träffades har han då och då gått m blöta kläder. Alltså kläder som inte torkat efter tvätt. I början tyckte jag det var väldigt konstigt. Tycker fortfarande det är konstigt. Det är ju i själva framförhållningen det brister då han måste gå m blöta kläder. "Oups! Ska jag gå på fest om fyra timmar? Jamen då måste jag ju tvätta mina favoritkläder!" Självklart har han vetat om mötet/festen/resan länge, men inte riktigt nått ända fram i planeringen. Idag gjorde han en sådan goding. Fick åka m både blöta jeans och tröja. 10 min innan vi skulle åka kom han gående i kalsonger och jag frågade varför eftersom vi typ behövde åka t tåget. Då hoppades han att tio minuter m torkskåpsvärme skulle torka dem. Fast han tagit ur dem ur tvättmaskinen tre timmar tidigare. Den ekvationen blir ju lite svår. Så därför fick han hoppa i blöta kläder. För det är ju det naturliga valet. Enligt honom går alla omkring i blöta kläder och det är verkligen inget konstigt. Så hörrni. Hur gör ni? Går ni ofta omkring i blöta kläder? Jag har nog aldrig gjort det. Men så är jag å andra sidan lite konstig.

8 kommentarer:

Ullis sa...

Nej, jag går aldrig ut i blöta kläder. :D

Bina sa...

Jag har faktiskt gått i blöta kläder. I några minuter efter att jag klarade testet som ingick i någon av magistermärkena på simskolan då klädsim var ett obligatoriskt moment... Detta var under förra årtusendet dock.

Chrissan sa...

Nä. Men pre-teen kan ta på sig jeans som inte är helt torra i typ linningen.;)

Z sa...

Chrissan: Pree-teen säger du.... Ja mannen är ju snart 40 så det är väl en efterhängsen tonåring i honom som hänger kvar...

Sus sa...

Hemska tanke! Fy vad obehagligt!

KaosJenny sa...

Ha Ha, vi har försökt stryka och micra kläder torra... För något år sedan hade en liten kusin en korv-olycka i bilen på väg till ett dop. Då satt Storebror och höll ut klänningen genom fönstret ett par mil... Det funkade fint. Och jo, jag måste bekänna att det hänt att jag haft blöta kläder på mig, men det händer mer och mer sällan som tur är... Men jag är å andra sidan också rätt konstig ;-). Kram

Anonym sa...

Jag är uppvuxen i blöta strumpbyxor. Helst aldrig mer. Byter ibland även till en torr bikini. /A

Per sa...

Trivs han med blöta kläder?
Brukar han bada eller duscha
med kläderna på?

Det brukar jag göra, men
går inte omkring i mina blöta
kläder nämnvärt mycket