2013-02-28

Jag och mitt dåliga köpsamvete

Nu har jag köpt jeans och en topp. Jag handlar så sjukt sällan t mig själv. Oftast på rea. Eller faktiskt alltid på rea. Och varje gång får jag dåligt samvete. Jag tror jag handlar två ggr om året. Lika många ggr som jag klipper mig. De brukar även sammanfalla ungefär samtidigt. När jag är så galet trött på mig själv. Klippte mig nyss. Idag köpte jag kläder. Och jag hittade jättesköna jeans. Utan rea. Fast m 20% rabattcheck. Men direkt efter. Dåligt samvete. Har fortfarande kläderna i påsen så jag kan lämna tillbaka dem om det skulle kännas för jobbigt. Måste jobba på att njuta av att köpa kläder t mig. Att inte känna dåligt samvete. På riktigt.

4 kommentarer:

Sus sa...

Men jösses! Inte vara en martyr mot dig själv!

Sara sa...

Jag känner igen den där känslan. Jag har också den. Tyckte den anlände ungefär i samma stund som vår son föddes, men det har också att göra med att nu påverkas vår gemensamma ekonomi när jag shoppar. Förut, när vi inte hade gemensam ekonomi så var det ju bara jag som drabbades. Men, med det sagt vill jag bara säga: NJUT AV DINA NYA KLÄDER! DU HAR FÖRTJÄNAT DEM! De var ju dessutom rabatterade. Förresten, känner du likadant när din man behöver kläder och köper det? En tanke väl värd att fundera över. :)

Bina sa...

Ingen igenkänningsfaktor! Dåligt samvete för vad?! OMG! Sluta upp med det där pronto! Njut av fina nya kläder en fin ny dag!

Hökis sa...

Njut av dina nya brallor tycker jag. Unna dig!