2013-02-13

Sortera

När saker (livet)blir krångliga blir det lätt oreda i min hjärna. Tankar, känslor, insikter flyger huller om buller. När det blir så måste jag sortera upp dem. Vad är det som händer, varför händer det och till sist vad ska jag göra åt det? Så funkar min hjärna. Så funkar jag. Detta görs bäst på en långpromenad i skogen. Det tar mao inte så lång tid för mig att gå fr kaos till planstadiet. Vilket är skönt. Fast enormt energikrävande. Min svaghet sedan är att jag försöker gå efter planen utan ev nödvändig omvärdering längs vägen. vilket ofta resulterar i ett nytt brytihop-läge... Men sedan är det bara att gå efter den nya planen... Bryt ihop och kom igen fungerar bra på mig. Hur funkar ni när livet krånglar?

3 kommentarer:

Sus sa...

Jag biter ihop. Och fattar aldrig något förrän jag börjar gråta av en fråga som "Vad ska vi äta ikväll".

Då har det redan gått för långt.

Chrissan sa...

Samma lika som du. Bryt ihop och komma igen.;)

Hökis sa...

Lite som Sus. Biter ihop. Får eksem.