2013-02-14

Jag är lite för mjäkig

I måndags var jag ute på ett rån i Bredäng. Polisen hade gjort en stor avspärrning då rånarna ev hade lämnat en bomb kvar på platsen. Vilket innebar att det var svårt att få ngn bild av stället det skedde på. Efter lite knatande omkring så fick jag ett tips av bredängsbor om var jag kunde gå för att få bra sikt. Så jag gick dit. Det var ett träd ivägen, men jag hade med mig ett tele så jag fick ändå en bild över affären som rånats. De hade kört in en traktor med plog på eftersom guldaffären förstärkt sitt skalskydd sedan en bil kört in i affären i höstas. När jag gick därifrån kollade jag en sista gång från det tak jag parkat bilen på. Då sa ett par killar åt mig att om jag var modig kunde jag hoppa över ett staket så jag kom över på tunnelbanespåren och därifrån få fri sikt. Men nej. Buffligare (män)fotografer hade säkert inte haft ngt problem med det. Men inte jag.  Jag är alldeles för respektfull för att hålla på med sånt. Jag fick ändå en bra bild. Därför är jag så tacksam att jag slipper förnedra mig på jobbet och får göra snälla jobb.

1 kommentar:

Kicki sa...

Du gjorde helt rätt!