2013-01-28

När Mannen är med är det KÖRT!

Jag har alltid sagt det. Mannen har tur som en tokig. Jag kommer ihåg när vi skulle åka tåg fr Prästmon där vi pluggade och ner till Stockholm eller till Ockelbo. Jag bokade alltid i god tid. Mannen han är som han är, klev bara på. Biljetterna var dyrare på tåget men han har aldrig varit ngn som planerar ngt. Och VARJE gång, alltså VARJE gång så fick han åka för typ 100 spänn. Maskiner var sönder, konduktören var på bra humör. Konduktören kom inte förens i Uppsala och kollade biljetten... Det var ALLTID ngt. Tur som en tokig. Jämt. Det bara liksom flyter på för min man. Har alltid gjort. Ni vet det ordnar sig. Det löser sig nog, som Timbaktu sa.
Idag fick jag bevis för att det inte bara är jag som tycker Mannen har tur. Även en basketlirare från Söderhamn  samt hela basketlaget tycker han är en turgubbe:
Sällan har jag skrattat så högt på pendeln på en måndag. Eller alls faktiskt!

Inga kommentarer: