2012-11-12

Trött på att vara trött

Jag är så sjukt trött på att vara trött. Åt lite fil och blåbär och två knäckemackor imorse. Vad händer? 1 timme efteråt mår jag illa och har ont i magen. Lite ont i magen ska jag säga. Men ändå. Överväger jobb eller stanna hemma. Keiru spiller ut ett glas med vatten. Och jag börjar gråta. Stanna hemma alltså. Om jag gråter för ingenting så orkar jag definitivt inte gå till jobbet. Så då är jag här igen. I soffan. Och vilar. Jag tror mitt magont är som andras migrän. När det är för mycket för kroppen säger den ifrån via magen. När den är slutkörd och behöver vila då kommer det magontet. Jag är så obeskrivligt trött på den. Men det är bara att ge upp. Jag tänker så här. Att jag gör redan nästan allt jag kan för att jag ska må bra. Jag äter snäll och ostark mat, jag sover minst 8 timmar/natt. Jag gör bara en sak/dag när jag är ledig. Jag jobbar som vanligt för jag vill/orkar det. Jag gör ALLT i min makt för att fixa livet. Ändå kommer det såna här smällar. Med ont i magen och trötthet. Och då tänker jag att det måste bli så här. Jag får acceptera att det är så. Att kroppen MÅSTE få återhämta sig för att orka. Det får vara så ett tag tills alla mina värden är bra igen.Tänkte efter jag lämnat Keiru på dagis att jag faktiskt måste få lite ljus och frisk luft på mig i alla fall. Gick min vanliga promenad. Men efter 1/3 del kände jag att jag orkar inte. Kroppen hängde inte med. Så det var bara att vända. Jag gick knappa 4 km. Det tog mig över en timme att gå den biten. Jag hann i alla fall ta den här bilden. Sådana bilder hjälper mig att läka. Jag hoppas kunna gå imorgon. Men det får jag se imorgon.

1 kommentar:

Sus sa...

Jag blir lite orolig för dig..