2012-06-18

Att landa

Det senaste året har vi varit på väg mot ett mål. Eller min Man har det. Och eftersom vi är en familj så har vi hängt med också. Nu är den resan klar. Målet nåddes men inte till fullo. Nu är allt över. Och jag undrar nu stillsamt hur länge det tar att landa och komma in i en annan vardag där inte målet finns längre. Det kan vara både svårt och hårt. Ni vet väl själva hur det är att ha ngt framför sig, behöver inte vara så stort, men vad kul det är. Hur laddad man är. Och sen. Efter. Tomhet. Jahakänslan infinner sig. Det var det. Nu då? Min man är alltid på väg. I och med det här har han hoppats att det ska lugna ner sig lite . Jag vet inte. Är inte så säker. De senaste veckorna har familjen levt målet, andats det, sovit med det. Jag hoppas att han får det lugn han letar efter i och med detta. Att vi får leva och andas sommar och semester nu. Jag knäpper händerna i en stilla bön och håller andan ett tag.

3 kommentarer:

Frida Gro sa...

Åh, hoppas också. Det är skönt att kunna landa ibland, vara i samma fas liksom.

Här är en fin låt som min kompis David har gjort som heter just "Att landa: http://open.spotify.com/track/0aVOu6tIppbMCDwlRcGSJM

Anonym sa...

Mm. Man blir stressad av att alltid vara på G. Kanske inte han men jag blir det. Hoppas han kan hitta något lite enklare. Jag menar att det kan vara lite svårslaget att sikta ännu högre än detta. Be honom göra Sverige klassikern år efter år om han måste ha utlopp för just träningen :) /A

Bina sa...

Tvivlar starkt på att han blir lugn. det gör väl du också? Vore mycket konstigt om det blev så.