2012-04-15

Att städa en garderob betyder....? Vad?

Jag har ju varit sjuk under en längre tid. Utmattad. Sjukskriven fr mitten av oktober till i början på mars i olika grader. Har inte orkar ngt. Och på vägen till den där dagen i oktober då det tog stopp gick det ju nerför. Ganska länge tror jag. Jag vet inte riktigt när det började. Idag orkade jag ta tag i en av våra hemskt orediga garderober. Det har knappt gått att öppna dörren för ngt trillade ut. Kaos helt enkelt. Kaos. Men idag tog jag tag i en garderob. Det som känts så motigt så länge tog en pissekvart, sen var det uppstyrt. Jag gör en fri tolkning. När mitt inre inte längre är i kaos, i kris behöver jag inte städa upp så att det på ytan ser ut att vara ordning längre. Nu är det viktigaste att det inre är rent och ordning. Jag tror det är ett steg åt rätt riktning.

Inga kommentarer: