2012-03-15

Litet framsteg?

Kommer ni ihåg när Inti var hemma hos sin kompis och de hade fått spela mördarspel i 3 timmar utan att mamman hade kollat vad de gjorde? I veckan var han hemma igen hos den där kompisen. När han kom hem berättade att de hade spelat tvspel.

Inti(lite ivrig på att berätta): Vi spelade Minecraft hela tiden mamma.
Jag(tveksamt inställd): Vad är det för ngt då? Är det samma spel som förra gången?
Inti: Neeej. I Minecraft bygger man grejer och spränger tunnlar.
Jag: Okej...
Inti: E får inte spela det där spelet ngt mer sedan jag var hemma hos dem sist. Du vet det där mördarspelet. Hans mamma säger att det inte är bra. Så vi spelade Minecraft hela tiden! Det var jätteroligt!

Så. Jag hoppas det var bra att jag blev lite upprörd även för den andra 7-åringens skull. Inga mer mördarspel för honom alltså. 
#tråkigmamma eller #klokmamma eller bara en jävla tråkig #präktigmamma ?

Inga kommentarer: