2011-12-16

Ensambarnet i mig tänker

Ibland önskar jag att jag inte hade någon mer än mig själv att tänka på. Det blir så komplicerat att leva med andra människor. Andra som inte tycker som jag, inte tänker som jag och har egna viljor. Det skulle vara så mycket enklare att leva då. Iallafall tänker jag så ibland. Tänk vad bra det vore om man tex kunde läsa varandras tankar. Så man förstod varför människor säger som de säger. Vad smidigt det skulle vara. Eller ännu hellre att vi skulle säga vad vi egentligen menade när vi säger en sak, men menar en helt annan. Det är ett slit att vara en familj. Så många viljor, så många tankar och så många känslor. Hela dagarna är fyllda av att man ska förstå, kompromissa, förhandla och tänka på andra. Vissa dagar vill jag helst slippa. Då vill jag bara få vara mig själv, inte påverkas av negativa energier eller att det byts till fel gubbe på LEGO Star Wars. Sån är jag.
God Morgon.

Inga kommentarer: