2011-11-08

Ibland är jag som de i lyxfällan

För ett år sedan(!) tappade jag bort mitt körkort. Sedan dess har jag kört olagligt. Men förra veckan så blev bilen precis FÖRE mig invinkad av farbror Blå för körkortskontroll. Inte jag. Det var på det berömda håret. Så när jag kom hem anmälde jag förlust av körkort. Nu måste jag bara gå till en fotograf och ta en liten bild på mig, skriva under pappret och sedan är det fixat. Ibland känner jag mig som de i Lyxfällan. Skjuter saker åt sidan som är jobbiga liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite för länge. Men nu har jag fixat det. Nästan. Tänkte jag skulle fotografera mig idag. Men jag råkade visst kapa halva vårat äppelträd istället. Och ramlade som en liten vante typ en meter ner och landade på en gren. AJ! Men imorgon. Eller på torsdag. Eller kanske fredag. Eller iallafall på lördag. Då. Då ska jag gå till en fotograf.